Tuesday, May 27, 2014

Sambutan Hari Guru.


Assalamualaikum, semalam, 26/5 telah berlansungnya hari guru peringkat sekolah. Macam biasa, setiap tahun mesti ada sambutan hari guru. yeahhhhh. ni mesti jadi acara wajib. So, bila aku dah naik form4 ni baru aku tahu betapa susahnya nak handle, buat hari guru ni, dulu mase menengah rendah goyang kaki je tak ade buat ape2, so fikir benda macam ni senang la.

Sekarang baru baru faham semua tu, sekarang baru rasa, dulu mase menengah rendah cakap "hari guru tahun ni tak berapa best" "hari guru kurang meriah" "hari guru itu ini" tapi sekarang aku baru rasa semua tu, betapa payahnya nak uruskan, even kebanyakannya bukan aku yang uruskan, tapi aku boleh nampak betapa payahnya nak buat sesuatu tu, kena berkorban masa, duit.

cikgu pinjam gambar yaaa.

Benda palinggggg kena berkorban masa dengan duit ialah buat pertandingan kad kreativti hari guru, perghhhhh. memang sampai demam pening2 aku dibuatnya, alaa normal lah kitaorang ni, suka sangat buat benda last minute, tapi gentle la aku kate memang sumpah penat. Dalam sejarah, seminggu berturut-turut aku sekolah termasuklah hari sabtu dengan ahad, pastu balik pukul 6 pulak tuuu.

Tapi berbaloi lah semua tu ada ganjarannya, dapat naib johan weyhhh, so terima kasihlah SIAPA YANG TOLONG TU. Aku hargai sangat2, tanpa korang benda tu tak siap. Back to the tittle, ha pagi tu datang sekolah awal sikit. pastu ade perhimpunan, cikgu2 pakai baju pengawas, comel gilaaaa, macam pelajar betul, cikgu pinjam gambar yee:

To budak drama, thank you for everything, korang terbaik, drama pun best even buat last minute. Thanks to budak 4 berlian and 5 berliann

comel ken.

pastu pergi baah bangunan baru dengar ceramah israk mikraj dari ust.nasir. cikgu2 pulak ada sukaneka dekat gelanggang. pastu rehat, time tu rase dup dap dup dap nak buat persembahan depan semua murid, rasa nervous, cuak, malu semua ada, tapi alhamdulillah semua ok. nasib baik semua sproting. Pastu ada persembanhan dari prs, ps, 5 delima, 2 intan and so on. Persembahan dorang semua best2, semua terhibur. Pentas pun cantik :*** sayaa suka saya suka.

SELAMAT HARI GURUUU  :**

Cikgu bagi balik awal pukul 1:30. Bye


No comments:

Post a Comment