Sunday, March 24, 2013

Kata-kata ucapan

spongebob. Muke nak mintak penyepak :P

Assalamualaikum dan selamat petang. Harini hari ahad bersamaan 24 Mac 2013, jam terus berdetik dengan  cepat. Semakin hari semakin dekat dengan Penilaian Menengah Rendah aka PMR. Masa tak akan menunggu kita, so kita kena kejar masa tersebut. Bak kata cikgu sekarang ni kita tak boleh berjalan, kita kena berlari. 

So, bulan lepas baru je ujian penilaian satu. Soalan dia extremely senang jugak. Sebab baru first ujian kan! sesetengah senang sesetengah susah. Setakat ni baru dapat 2A. SAINS dengan BM. subjek yang lain hancurr. I wonder ni baru ujian pertama belum lagi PMR tapi kenapa tak boleh nak score jugak? Belum lagi PMR yang double2 susah.

Math jangan cerita lah, Dah tahu aku ni pandai, dibaginya soalan yang senang bak kata orang senang kacang goreng. Kenapa senang sangat sampai aku fail? kenapa? Muhasabah diri wahai diri sendiri. Kenapa sampai boleh aku fail? tapi takpa, jadikan ini satu cubaan dan banyak lagi ranjau yang kena hadapi.

Kegagalan pertama, tidak ianya terus gagal: tetapi ianya kan membangkitkan cita cita yang bersemangat lagi teguh bagi sesiapa yang pernah mengalaminya


Mengapa kita perlu unkapkan kata2 putus asa sedangkan kita tidak tahu rezeki kita ada dimana? So, move on and think bad thing :) Dari sekarang kenalah usaha. Jangan hanya ungkapkan kata2 untuk berjaya sedangkan kita tak berusaha? Macam mana tu? Kejayaan itu tidak datang bergolek macam ayam golek yang digolek-golek. Kata-kata merepek aku sudah keluar. Start from now, change my attitude ;)

That"s all for today. Aku pun tak tau apa isi dalam post ni. Aku taip randomly apa yang terlintas di fikiranku. AKU DOAKAN SEMOGA EVERYHTING BERJALAN DENGAN LANCAR. InsyaAllah dengan izin-Nya. 3 Intan buat betul2. and semua batch tingkatan 3 SMKTJ 2013, buat betul. eceh! Aku ni dah macam pakar motivasi. Tingkatkan pretasi, kurangkan konterversi.

Eh! Lagi satu aku nak cakap yang esok aku kelas tambahan bagi tingkatan3 dengan 5. Ok u alls, esok kita conquer sekolah. Yeahhh! Yeahhh...Actually aku nak cakap yang aku benci kelas tambahan. dear tution. WE HATE YOU, SINCERELY FROM YOUR HATERS. Kbyeeeeeeee :)





No comments:

Post a Comment